понедельник, 8 февраля 2016 г.

Мета. Вчити добирати слова для перевірки ненаголошених [е], [и] в коренях; вчити перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними [е], [и], знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова. Виховувати дбайливе ставлення до природи, любові до народних традицій.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
- Давайте згадаєм, який у нас сьогодні урок?
- Рідна мова!
- А що є основою наших думок?
- Гарне слово!
- А звідки беремо ми мудрі слова?
- Звичайно, з книжок!
- А ще щоб звідки мудріша була голова?
- З віршів, загадок, прислів’їв, казок!
- Ото ж, щоб мову знати на зубок,
Розпочнемо нашої творчості урок.
А урок сьогодні незвичайний.
Для кожного він і корисний і повчальний.
На нім свої сили пробує кожен,
Покаже, що знає, що вміє, що може.
Працюйте, міркуйте, творіть!
Ви готові?
- Готові!
Щоб урок нам свій почати,
Час даремно не втрачати,
Слід загадки розгадати. 
Загадки:
• Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
(Зима)

• В нас узимку білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом.
(Іній)

• Вчора ще у річці
Плескалась водичка.
Як з’явився сивий дід
То зробив з водички…
(…лід)
• Попід дах серед зими
Всілись білі кажани.
І донизу головою
Продрімали до весни.
(Бурульки)
• І у місті, і у полі
Нагулялася доволі.
Не давала снігу спати,
Примусила танцювати.
(Завірюха)
- Ми поділилися на команди. А зараз оберіть Капітана команд, Каліграфа, Пі- знайка та Секунданта.
Капітан-учень, який відчуває у собі сили поділитися своїми знаннями з іншими.
Каліграф-учень, Який буде намагатися гарніше писати, або працюватиме з грамотністю.
Пізнайко- учень, який намагатиметься заповнити прогалини в знаннях і хоче здобути нові знання з мови.
Секундант- учень, який слідкує за часом, даним на завдання.
II. Перевірка домашнього завдання.
Відповіді на запитання.
— Як змінили словосполучення?
— Прочитайте спільнокореневі слова.
— Чергування яких голосних звуків може відбуватися в коренях слів?
— Як перевірити правопис слів з ненаголошеними [е], [и]?
III.Узагальнення і систематизація знань.
1. Словниковий диктант.
Зерно, широкий, шелестіти, пекти, дерево, пеньок, шептати, шелестіти, легенький, вечірній, сивина, димовий, вишневий, сливовий, кленовий, плече, блискавиця, кленок.
(Перевірка "ланцюжком" з добиранням спільнокореневих слів).

2. Каліграфічна хвилинка.
…с…нь б…г…т… сн...п…м…, а з…м… - сн…г…м…
Зи им ма зима зимонька
Снігу багато дарує зима
3. Звуко- буквенний аналіз слова СНІГ.
IV. Повідомлення теми уроку. 

Ми продовжуємо працювати над вимовою та правописом слів з ненаголошеними [е] ,[и] , Які перевіряються наголосом.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Самостійна робота.
— Запишіть слова у три колонки так, щоб у кожній були тільки споріднені.
Шелест, зерно, легкий, легенько, шелестить, зернистий, легше ,шелестіння, зернятко, зернина, зашелестіли, легесенький.
Шелест Зерно Легкий
Шелестить Зернистий Легенько
Шелестіння Зернятко Легше
Зашелестіли Зернина Легесенький
— Поставте наголос. Виділіть корінь. (Перевірка.)
- Оцініть свою роботу. Якщо все правильно, поставте знак оклику на полях, який проголошує " Я маю успіх!”. Якщо ви всебе знайшли помилку, то на полях поставте знак "+” , що означає "Я виправився сам і знань у мене стало більше”
-Як можна перевіряти ненаголошені [е] , [и] ? (Підбирати споріднені слова) 
2. Творча робота.
Утворіть нові слова для перевірки ненаголошених голосних. Вставте пропущені букви.
... - в.сокий ... - в.сняний
... - ш.шкарик ... - гл.бокий
... - н.зенько ... - м-дівник
— Як перевірили ненаголошені голосні [е], [и]?
(Аналогічно пояснюється домашнє завдання)
Висновок.
1. Перевірити ненаголошені [е], [и] можна шляхом підбору споріднених слів.
2. Перевірити ненаголошені [е], [и] можна способом словозміни.
Фізкультхвилинка.
VI. Тренувальні вправи.
VII. Розвиток зв’язного мовлення.
— Переставте речення так, щоб вийшов текст.
Він перев’язав йому ногу.
якось Микола ходив у ліс.
Нога в нього була поранена.
Скоро загоїлась нога в Журки.
Під дубом він знайшов молодого журавля.
Журавлик почав ходити по двору.

VIII. Підсумок уроку.
— Розкажіть, як перевірити ненаголошені голосні [е], [и].
— Наведіть приклади.

IX. Домашнє завдання. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий