5кл.Письмовий
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
Мета: удосконалити
мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку
викладу, тип і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу; інтелектуальні
вміння ділити текст на смислові частини, зіставляти план і первинне
висловлювання; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати
змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру
з урахуванням типологічної і стильової характеристики, сприймати текст,
розуміти його, письмово докладно відтворювати почуте.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
ХІД УРОКУ :
I.
Організаційний момент
II. Ознайомлення
п’ятикласників з темою, метою й завданнями уроку
ІІІ. Робота з текстом
переказу (підготовча робота до написання докладного переказу)
Вступна бесіда з метою актуалізації опорних знань п’ятикласників.
Робота з опорною таблицею (задля
порівняння нових знань про текст типу роздуму з базовими)
Пригадати, які існують способи структури тексту типу роздуму.
Пригадати, які існують способи структури тексту типу роздуму.
Індукція (умовивід, при якому на підставі знання про
окреме робиться висновок про загальне)
|
головна думка
|
Висуваються тези, факти.
Наводяться приклади. Спостереження.
Аргументуються життєвим досвідом. Пропонуються думки
авторитетних осіб.
Висновки
|
Наводяться приклади. Аргументуються
життєвим досвідом.
Висуваються тези, факти.
Спостереження.
Пропонуються думки авторитетних осіб.
Висновки
|
головна думка
|
Дедукція (метод дослідження, за яким окреме пізнається
на основі знання загального)
|
Творче завдання на логічне мислення
Прочитати тези. Пояснити, як ви їх розумієте?
1) Вік прожити — не поле перейти, тому
що …
2) Не родись багатий, а родись щасливий,
оскільки…
3) Найкращою людиною для кожного є мати,
тому що…
4) Життя, як стерня, не пройдеш, ноги не
вколовши, бо…
5) Найкращий учитель — книга, тому що…
6) Нема гіршого ворога, як дурний розум,
тому що…
Усно дібрати розгорнуті та стягнені доведення.
Читання тексту вчителем
Учні сприймають
висловлювання в цілому, усвідомлюють, яка основна думка, що головне в позиції
автора.
НАРОДНІ
ЗВИЧАЇ
Кожен народ має свої звичаї, що
вироблялися протягом багатьох століть і освячені віками. Але звичаї не
відокремлене явище в житті народу, а втілені в рухи і дію світовідчуття та
взаємини між окремими людьми, які у свою чергу впливають на духовну культуру
нації.
Звичаї — це ті неписані закони, якими
керуються в найменших щоденних і найбільших усенаціональних справах. Звичаї і
мова — ось ті найміцніши елементи, що об’єднують окремих людей в один народ, в
одну націю.
В усіх народів світу існує повір’я, що
той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Наш великий поет
Тарас Шевченко, звертаючись до України як до матері, що вічно страждає,
питається:
Чи ти рано до схід-сонця Богу не
молилась? Чи ти діточок непевних Звичаю не вчила?
Як бачимо з цих слів Шевченка, не вчити
своїх дітей звичаїв — то такий же великий гріх для матері, як і гріх — не
молитися Богові (За О. Воропаєм).
V. Домашнє завдання
Написати письмовий докладний переказ
тексту «Народні звичаї» за планом, складеним на уроці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий